«کوروش کمپانی» از کجا سبز شد؟
🔹«کوروش کمپانی» در ابتدا خود را بزرگترین مرجع تعمیرات موبایل در ایران معرفی کرده و در یک سال گذشته در غیاب خدمات پس از فروش معتبر اقدام به پیش فروش و واردات موبایل با شعار حذف واسطه و عرضه آیفون ۲۰ میلیون تومانی کرده بود.
🔹ماجرای عرضه آیفون ۱۳ از حدود یک سال قبل به چالش بازار ۳ میلیارد دلاری ایران تبدیل شده، در آن مقطع مقرر شد تا ضمن ممنوعیت ورود آیفون ۱۴ به بالا، واردات موبایلهای بالای ۶۰۰ دلار (از جمله آیفون ۱۳) صرفا از طریق رویه رانتی واردات در مقابل صادرات خود انجام شود.
🔹خدمات پس از فروش نامعتبر در کنار رویه های رانتی وارداتی منجر به ورود بازیگران ناشناخته و احتمالا فرصت طلب به بازار آیفون و سایر موبایلهای لوکس شد. مدتی بعد واردات آیفونهای ۱۴ و بالاتر به صورت کلی ممنوع گردید و حالا مشخص شده با وجود خارج شدن آیفون ۱۳ از خط تولید نزدیک به یک میلیارد دلار از این مدل وارد کشور شده است. دنیای امروز، دنیای تبادل اخبار و اطلاعات است. اخباری که در کسری از ثانیه در سراسر جهان مخابره می شود و تقریبا تمامی آحاد بشر به آن دسترسی دارند. در این دنیای فعال خبری، مخاطب همچون ادوار گذشته به صورت منفعل عمل نمی کند و رسانه ها نمی توانند آنچه را که باب میل خودشان است به خورد مخاطب بدهند. مخاطب امروز، مخاطب فعال است. او می داند از دنیای خبر چه می خواهد، اخباری را که به دستش می رسد پالایش می کند و آنچه را که با ذائقه و سلیقه رسانه ای خود مطابق ببیند انتخاب می کند. |